دکوراسیون
نوشته شده توسط : پوریا شیروانی

برترین ها: در این مطلب می توانید ایده هایی برای تغییرات کوچک و جزئی در خانه در یک روز تعطیل آخر هفته به دست بیاورید.
 


 

1. رنگ کردن وسایل

وقتی می توان با رنگ زدن ساده به وسایل خانه جان تازه ای بخشید، چرا این کار را انجام نمی دهید؟ کمد، کتابخانه، بوفه، صندلی یا هر وسیله و مبلمانی را می توان رنگ کرد. با کمی سلیقه و داشتن قلم موهای مناسب، می توانید روی رنگ زمینه طرح های زیبایی نیز بکشید و به آن وسیله هویت جدیدی ببخشید. 




 

2. ساخت میز برای ورودی خانه

با کمک تنه های درخت می توان یک میز خاص و زیبا برای ورودی خانه خود تهیه کرد. برای این منظور تنه ها را به ارتفاع موردنیاز برش دهید. روی آنها اسپری براق کننده بزنید تا از چوب محافظت کند. پس از خشک شدن آنها را در ورودی خانه قرار دهید.




 

3. وسایل دکوری

از سمساری ها و وسایل دست دوم فروشی ها می توانید انواع وسایل چوبی و آثار هنری زیبایی پیدا کنید. به طور مثال، قاب عکس های زیادی در این نوع فروشگاه ها وجود دارند. اگر از خود نقاشی و طرح و رنگ آن خوشتان نیامد، آن را بخرید و از قاب خالی آن برای دکور دیوارهای خانه استفاده کنید. می توانید این قاب ها را به سلیقه شخصی خود رنگ و در کنار هم روی دیوار نصب کنید. 




 

4. طراحی با آبرنگ

آباژور ساده و بی طرح خانه را می توانید با آبرنگ و کمی سلیقه به یک آباژور شیک و جدید تبدیل کنید. برای این منظور، یک قلم موی بزرگ آبرنگ را داخل آب فرو کنید و به صورت موج روی لبه های آن بکشید. سپس قلم را داخل رنگ دلخواه فرو کنید و قلم را روی قسمت خیس پارچه بگذارید و بردارید. البته از این ایده فقط برای ساخت آباژورهای کاغذی یا پارچه ای می توانید استفاده کنید. پس از خشک شدن رنگ، همین کار را با رنگ های دیگر تکرار کنید تا زمانی که به بافت و شکل دلخواه دست پیدا کنید.




 

5. ساخت گلدان

برای ساخت یک گلدان جهانی، یک کره زمین بخرید و آن را با چاقوی مناسب از وسط دو نیم کنید. کف آن را پلاستیک بگذارید و با خاک و گل مورد علاقه پر کنید. زیر نیمه کره زمین ظرفی بگذارید که آبی که به گلدان می دهید و از آن خارج می شود، درون آن جمع شوند.




 

6. ساخت تابلوی خاطرات

این تابلوی پیچ در پیچ را می توانید با نوارهای پارچه ای و روبان، پونز و تعدادی وسایل ابتدایی درست کنید.




 

7. طراحی ابر و باد

ایجاد رگه های مرمری یا ابر وباد بسیار شیک و جالب توجه است. برای تهیه این نوع تابلوها باید ابتدا روی کاغذ طرح ابر و باد ایجاد، پس از خشک شدن آن را اسکن و در نرم افزار فتوشاپ درستش کنید. سپس آن را چاپ کنید و روی بوم یا تخته شاسی بچسبانید.




 

8. طرح دار کردن دیوار

با کمک شابلون می توانید یکی از دیوارهای خانه را طرح‌دار کنید. این کار بسیار سریع تر از کاغذدیواری یا نقاشی کردن کل خانه است. بعلاوه، رنگ کمتری نیز مصرف می کند. برای اینکه کنتراست خوبی داشته باشد از رنگی استفاده کنید که چند درجه تیره تر یا روشن تر از رنگ زمینه است.




 

9. بازسازی بوفه

با برچسب کاغذی و رنگ، به بوفه پذیرایی روح تازه ای ببخشید. برای شروع کار همه وسایل و تخته های بوفه را خارج کنید. سطح آن را بتونه و سنباده بزنید تا رنگ به خوبی روی آن بنشیند. همه کشوها، درها و شیشه ها را جدا کنید. یک می توانید روی شیشه های ثابت روزنامه بچسبانید تا رنگ روی آنها نریزد. همه قسمت های داخلی و خارجی بوفه را رنگ کنید. پس از خشک شدن اسپری براق کننده بزنید. برای زیباتر شدن، دیوار داخلی کمد را با برچسب های کاغذی تزئین کنید. از آینه نیز می توانید استفاده کنید. پس از پایان نقاشی و کاغذ کردن، درها و کشوها را دوباره نصب کنید.
 




 

10. یکدست کردن همه وسایل

کمد و میز و تابلوهایی که در یک طرف خانه هستند و هر کدام ساز خود را می زنند را می توان یکدست و سِت کرد. برای این منظور، کمد، قاب ها و میز را سفید رنگ کنید. از یک طرح مشترک در اندازه های مختلف بزرگ و کوچک برای ست کردن این وسایل استفاده کنید. اجازه دهید این کاغذهای طرح دار ستاره درخشان این بخش از دکوراسیون باشند. در کنار آنها، عکس، کتاب یا هر وسیله ای که دوست دارید را قرار دهید. 




 

11. مبل کوسنی

از این مبل های کوسنی برای نشستن یا قرار دادن پاها روی آن می توان استفاده کرد. این مبل ها قیمت ها بالایی دارند اما خودتان در خانه می توانید نمونه ای از آنها را تهیه کنید. در بخش دکوراسیون سایت مطلبی به نام «مبل کوسنی را نخرید، خودتان درست کنید!» داریم که روش ساخت کوسن را مرحله به مرحله برایتان آموزش داده ایم.




 

12. میز دیواری

در انتهای یک راهرو یا گوشه ای از هال می توان میز گذاشت و گوشه ای زیبا درست کرد. برای روی میز لازم نیست از سنگ مرمر واقعی استفاده کنید. فقط کافیست برچسبی با طرح سنگ مرمر طبیعی خریداری کنید و بسیار تمیز و با دقت روی میز بچسبانید. با کمک روبان های چسبی مخصوص دیوار نیز یک پاپیون بالای آینه در بالای میز بچسبانید. می توانید در بالای میز از مجموعه ای از قاب عکس ها یا آینه استفاده کنید.



13. القای حس دایره ای

با نصب دایره های بزرگ و کوچک روی دیوار، دیوار را از حالت ساده و صاف بودن بیرون بیاورید. ابتدا وسایلی را که دوست دارید در وسط دیوار کار کنید و وسایل گرد دیگر را در اطراف نقطه مرکزی کار کنید. این قاب های گرد می تواند شامل آینه، کارگاه های گلدوزی، قاب های پارچه ای یا ... باشد.



برترین ها: درست است که آشپزخانه های ستاره های خیلی باکلاس و گران است، ولی دلیلی ندارد که نتوانیم از دکوراسیون آنها الهام بگیریم.

 


 

 

جنیفر آنیستون و جاستین تیراکس در حالیکه منتظر هستند خانه اصلی شان ساخته شود در این خانه 1700 فوت مربعی زندگی می کنند که یک آشپزخانه مثلثی شکل دارد. به قفسه های باز و مدرن آشپزخانه نگاه کنید. حتی می توانید مثل آنها ماهیتابه ها را از دیوار آویزان کنید و به آشپزخانه حال و هوایی صمیمی بدهید.


 


 

 

با آنکه سارا جسیکا پارکر و متیو برادریک این خانه را بعد از یک سال فروختند، ولی قبل از فروش پول زیادی خرج بازسازی آن کردند. لوازم آشپزخانه استیل، کانترهای سنگی و چوبی مدرن و شومینه زیبا، از ویژگی های تجملی این آشپزخانه هستن. برای آنکه مد و کارکرد را در آشپزخانه خود تلفیق کنید، باید لوازم خانگی را ارتقا دهید و کابینت یا کانترهای چوبی انتخاب کنید.


 


 

 

الن دجنرز و پورشیا دو روسی را از تلویزیون می شناسیم. آنها چندان هم با بازار معاملات املاک غریبه نیستند و دائماً در حال خریدن خانه هستند. این خانه واقع در بورلی هیلز، هفتمین خانه ای است که خریده اند. مشخصه اصلی این آشپزخانه، جزیره بزرگ و کابینت شیشه ای نصب شده به سقف در بالای جزیره است. می توانید برای خودتان از این سبک کابینت بسازید و نصب کنید.


 


 

 

خانه آماندا سیفرید در لوس آنجلس که در سال 1916 ساخته شده است حدوداً 2700 فوت مربع است. البته این خانه استخر، لوازم صنعتی و کفپوش گرمایی هم دارد. برای آنکه همین نمای مدرن را در آشپزخانه تان پیاده کنید، باید کفپوش چوبی تیره بکار ببرید و کابینت هایتان را سفید کنید.


 


 

 

جری سینفلد و همسرش این خانه را دو سال پیش فروختند، ولی عکاس ما توانست قبل از فروش آن چند عکس از آشپزخانه بگیرد. به استفاده هوشمند از جزیره به عنوان کابینت نگاه کنید. نورپردازی این آشپزخانه هم هدفمند است. پس برای دکوراسیون آشپزخانه خود نورپردازی و استفاده درست از فضاها را فراموش نکنید.


 


 

 

آشپزخانه منزل جنیفر لوپز در کالیفرنیا به رنگ خاکستری نقاشی شده است. پس بدانید که رنگ در آشپزخانه بسیار مهم است و بر روحیه انسان تأثیر دارد. پس سعی کنید از رنگ های استفاده کنید که دوست دارید در فضای آشپزخانه حال و هوای مطلوبتان را ایجاد کند. آبی به اتاق آرامش می دهد و زرد نشانه اجتماعی بودن است. رنگ قرمز اشتهای شما را برمی انگیزد.


 


 

 

جدیدترین خانه کارگردان جود اپاتو (او و همسرش لسلی مان چندین و چند ملک دارند) در مالیبو، شبیه یک آلاچیق زیبا و مدرن است که چهار اتاق خواب و یک اتاق مهمان دارد. آشپزخانه این خانه از بقیه قسمت ها شاخص تر است زیرا دو اجاق گاز و یک اجاق رومیزی جداگانه دارد و دیوارهای آن از کاشی های هندسی پوشیده شده است. کانتر جزیره چوبی است. برای مدرن کردن آشپزخانه خود برای دیوارها کاشی مناسبی تهیه کنید.


 


 

 

آشپزخانه دایان کیتون، درس خوبی درباره ترکیب رنگ ها و طرح های شاد به ما می دهد. اگر دوست داشتید که به فضای آشپزخانه تان روح بدمید، از کاغذ دیواری های شاد استفاده کنید.


 


 

 

متیو پری خانه خود در تپه های هالیوود را سه ماه پیش فروخت. ولی این خانه آشپزخانه مدرنی داشت که کف آن از موزائیک مرمرنما است و جزیره سفیدی در وسط و یک هود بالای آن دارد. برای آنکه سبک مدرن با کارکرد تلفیق شود، می توانید یک هود منحصر بفرد بخرید یا کفپوش خوبی نصب کنید.


 


 

 

از ردیف ماهیتابه های آویزان گرفته تا هود بالای اجاق و کابینت های فراوان (و دو جزیره!)، خانه سابق سالی فیلد، انگار برای یک سرآشپز درجه یک ساخته شده بود. برای آنکه این نما را برای خودتان هم پیاده کنید، سینک های جزیره را مد نظر قرار دهید و از فضای آشپزخانه و کابینت ها هوشمندانه استفاده کنید.




مجله زندگی ایده آل: چه راهی بهتر از اینکه با پر گل کردن خانه به استقبال تابستان بروید البته نه گل‌های طبیعی یا گل‌های مصنوعی بلکه گل‌هایی که اتاق شما را احاطه کنند؛ کاغذدیواری‌های گل‌دار می‌توانند این خواسته  را محقق کنند؛ این کاغذها پویایی زیادی را برای اتاق‌تان به همراه می‌آورند و فضا را آکنده از سرزندگی می‌کنند.
 


 

اگر مبلمان ساده دارید

ابتدا به رنگ‌هاي موجود، نوع كف‌پوش و سبك دكوراسيون خانه خود و وسايل و مبلمان موجود در دكوراسيون خانه‌تان توجه و تعيين كنيد كه در اصل آنها داراي چه سبك و جلوه‌اي هستند؛ سپس به دنبال كاغذديواري متناسب با همان سبك برويد. يك كاغذديواري ناهماهنگ با سبك دكوراسيون، مي‌تواند جلوه كل دكوراسيون را تخريب كند. براي مثال، اگر کفپوش و مبلمان ساده‌ای دارید سراغ کاغذهای طرح‌دار بروید و در نهایت هم می‌توانید با توجه به کاغذدیواری وسایل جزئی همرنگ آن تهیه کنید مثل کوسن یا آباژور یا...

الزاما مجبور نیستید برای همه دیوارها تنها از یك نوع طرح استفاده کنید. تركیب و تطبیق طرح‌ها برای دیوارهای مختلف می‌تواند پویایی كاملا جدیدی در اتاق ایجاد كند. تركیب طرح‌های راه راه  و گلدار هم‌رنگ با هم خیلی خوب جواب می‌دهد. كاغذدیواری‌های طرحدار با رنگ روشن را می‌توان با مبلمان تك‌رنگ كه رنگ تندی دارد، ست کرد. اگر  تعداد ست‌های مبلمان با رنگ روشن خیلی زیاد است برای ایجاد هماهنگي در دكور از یك صندلی استفاده کنید. همچنین می‌توان فقط دیوار اصلی اتاق را كاغذدیواری كرد چرا‌كه برای فضای كل اتاق بسیار خوب است و  علاوه بر اضافه كردن  طرح و رنگ، تزیین اتاق را آسان‌تر می‌کند.


 

اگر طرح‌‌های شلوغ زود شما را خسته می‌کنند توصیه می‌کنیم که سراغ طرح‌‌های گلدار خیلی ساده بروید که اتاق را با جلب توجه کمتری دلپذیر می‌کنند و چشم‌ها دیرتر خسته و آزرده می‌شوند، علاوه بر اینها در طرح‌های ساده‌تر رنگ کمتری به کار رفته‌ و هماهنگ کردن آنها نیز با دیگر وسایل راحت‌‌تر است و می‌توانید وسایل طرح‌دار دیگر را هم وارد اتاق کنید تا تنوع بیشتری به اتاق دهید.


 

گل‌ها شما را بیدار می‌کنند

هیچ چیز شیرین‌تر از خوابیدن در یک اتاق پرگل نیست؛ اتاقی که صبح‌ها چشم بر گل‌ها باز کرد؛ اما می‌گویند در اتاق خواب گل و گیاه برگدار نگذارید چرا که شب‌‌ها برگ‌های گیاه اکسیژن هوا را می‌گیرند و دی‌اکسیدکربن می‌دهند؛ بنابراین ممکن است در تنفس اختلالاتی به وجود آید؛ اما می‌توانید با یک کاغذدیواری گلدار؛ اتاق را مملو از گل کنید؛کافی است با توجه به رنگ‌های اتاق  یعنی سرویس چوب، روتختی و... رنگ‌ گل‌های کاغذدیواری را انتخاب کنید و بعد تنها یکی از دیوارها را بپوشانید؛ یادتان باشد هرقدر گل‌ها و برگ‌های روی کاغذدیواری حالتی طبیعی‌تر داشته باشد، برای اتاق خواب جلوه بیشتری خواهد داشت.


 

با رنگ، اندازه ظاهری اتاق را تغییر دهید

مانند طرح، رنگ كاغذدیواری هم بسیار مهم است. اگر می‌خواهید اتاق كوچك‌تر دیده نشود، در انتخاب رنگ دقت به خرج دهید. كاغذدیواری‌های چند رنگ جزییات بیشتری به دكور اضافه می‌كند، در صورتی كه در كاغذدیواری تك‌رنگ این طور نیست. بهتر است مبلمان را از رنگ مخالف آن رنگ یا یك رنگ تیره انتخاب کرد تا  موجب رعایت توازن در دكور شود. یادتان باشد كاغذديواري را مي‌توان به گونه‌هاي مختلف روي ديوارهاي يك فضا نصب كرد. براي مثال مي‌توان تمام ديوارها را با يك مدل كاغذديواري پوشش داد یا براي برجسته كردن نقطه كانوني، تنها يك ديوار اتاق را كاغذديواري كرد.


 

پرده گلدار هم انتخاب خوبی است

اگر اتاق شما دیواری مناسب برای کاغذدیواری گلدار ندارد یا هنوز شرايطش را ندارید که روی یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری گلدار بپوشانید می‌‌توانید سراغ پرده گلدار بروید؛ پرده‌ای با گل‌های نسبتا درشت که با رنگ‌های موجود در دکور اتاق هماهنگی داشته باشد.مثلا اگر گل‌های مبل با گل‌های پرده هماهنگ باشد، اتاق جلوه‌ای خاص پیدا می‌کند؛ یادتان نرود که وقتی پرده گلدار باشد، باید کفپوش و دیوارها کاملا ساده باشند تا اتاق شلوغ نشود.



 

عکس های خانوادگی

برترین ها: خاطرات و عکس های محبوب خود را قاب بگیرید و در منزل بگذارید. بعضی از آنها در سایز های بزرگ چاپ کنید و از قاب هایی که در اختیار دارید استفاده کنید. سعی کنید قاب ها به یک باشند و انسجام رنگ وجود داشته باشد. می توانید قاب ساده مشکی براق و ارزان بخرید و همه آنها را قاب کنید.

 

 


دکور بیرون

مبلمان یا وسایل بیرون را به داخل بیاورید و حال و هوای بیرون را در منزل ایجاد کنید. وسایل باغبانی، صندلی های اضافه و میزهای بیرون همانقدر که در پاسیو قشنگ هستند در اتاق هم زیبایی و شادابی می آورند.



 

 

در کابینت ها را درآورید

گاهی دکوراسیون اضافه کردن نیست، بلکه حذف کردن است. البته برای در آوردن در کابینت ها باید مطمئن باشید که داخل کابینت هایتان ارزش نمایش دادن را دارد. شاید لازم باشد دوباره داخل آنها را رنگ بزنید یا تمیز کنید. درها را دربیاورید و سوراخ های احتمالی را پر کنید و رنگ بزنید. ظروف، لوازم آشپزخانه و گلدان یا هر چیز خوراکی را می توانید داخل کابینت ها به نمایش بگذارید.



 

با نصب درست پرده، به اتاق ارتفاع بدهید

اگر پرده هایتان به اندازه کافی بلند باشند، می توانید چوب پرده را به سقف نزدیک کنید زیرا این کار ارتفاع اتاق را بیشتر نشان می دهد. قبل از این کار باید از ارتفاع پرده هایتان مطمئن شوید.


 

تعویض روبالشی ها

روبالشی شاید گران باشد، ولی اگر از روبالشی های خود خسته شده اید، می توانید روبالشی هایی به اندازه روبالشی های فعلی تان را در نظر بگیرید. اگر به خیاطی آشنایی داشته باشید می توانید خودتان به سلیقه خودتان روبالشی بدوزید.

 


 

 

استفاده از کتاب ها

کتاب هایی که جلدهای ضخیم دارند را از کتابخانه درآورید و روی بالابخاری یا روی میز از آنها استفاده کنید. طرح های زیبا و چشمگیر جلد کتاب ها زیبایی خاصی به میز و جاهای دیگر می بخشد.



 

 

تزئینات کوچکی صورتی دهید

مبانی دکوراسیون می تواند کمک زیادی به تزئین منزلتان بکند. روی آباژور روبان بزنید، تابلوها را با روبان آویزان کنید یا به کتابخانه هایی که خیلی ساده هستند، چیزهایی تزئینی بچسبانید.



 

 

کشفیات خود را به نمایش بگذارید

خاطراتی که از تعطیلات یا مناسبت های خاص دارید را در دکوراسیون تلفیق کنید. این به اتاق شما شخصیت می دهد و تجربه های زندگی شما را وارد فضای اطرافتان می کند و مهمانات و خانواده شما با دیدن آنها تحسینتان می کنند. کلکسیون صدف یا کارت عروسی یا کارت تولد، یا حتی ساده ترین اشیا می توانند خاطرات خاصی را در دکوراسیون منزلتان بیافرینند.


 

 

کاغذ دیواری را نو کنید

کاغذ دیواری، پارچه و کاغذ کادو های اضافی را دور نریزید و برای تزئین کتابخانه ساده پشت آن کاغذ دیواری یا کاغذ کادو بچسبانید. یا پارچه یا پتویی که استفاده نمی کنید و دلتان هم نمی آید دور بیندازید، روی کاناپه یا لبه تخت پهن کنید.
 

 

 


 

هنر کودکان

نقاشی های کودکان، کاردستی های آنها و کارهای هنری آنها را در منزلتان استفاده کنید. قاب زیبایی برای آنها انتخاب کنید و روی دیواری چند تا از این قاب ها را بیاویزید.
 

 

 

زیورآلات خود را به دیوار آویزان کنید

آنها را از کمد در بیاورید و روی دیوار اتاق خواب یا روی قلاب های ساده آویزان کنید. زیورآلات رنگی به زیبایی بصری اتاق کمک می کنند.


 

 

بشقاب های غیرهم شکل

یک سری بشقاب های متفاوت و گوناگون را گوشه ای به دیوار آویزان کنید. آنها را به شکل کلکسیون در بیاورید و ترتیب زیبایی در چینش آنها صورت دهید
 

 

 


 

مبنای دکوراسیون با بودجه کم

برای دکوراسیونی با بودجه کم نقاشی کردن یکی از ابزارهای مهم و لازم است. ولی اکثراً فقط می توان روی دیوارها کار کرد. گاهی هم می شود مبلمان یا وسایل دیگر را رنگ کرد و تغییر کوچکی ایجاد کرد.


 

 

سبک و هویت ایجاد کنید

یکی از پتوهایی که لازم ندارید و رنگی متفاوت با اتاق خوابتان دارد روی تخت بیندازید یا آن را روی کاناپه پهن کنید. پتوهای ریش دار یا کار شده برای این کار بسیار مناسبند.


 


برترین ها - رژیا غفاری*: فنگ شویی علمی است که نشات گرفته از استادان و بزرگان چین باستان می باشد . و برمردم مشرق زمین تاثیر بسزایی داشته . بنیان گذار این علم چینی ها می باشند.

فنگ شویی مملو از بنیادهای راز گونه می باشد و تاثیر خوبی در بین مردمان دارد .

تمامی این علم بر خلاف ظاهرش حاکی از عمق می باشد و مفاهیم بسیار بسیار ریشه داریست می باشد .

تصاویری که چینی ها در خانه هایشان آویزان می کنند حکایت و داستان جالبی است مثلا اگر تصویری از خانواده آویزان باشد که زنی گریه کند یا مردی ژنده پوش باشد نشانگر فقر آنها می باشد و گریه زن نمایانگر از دست دادن عزیزی می باشد.

این نمادها بیان کننده نگرش چینی ها به محیط  اطراف خود می باشد.
 

فنگ شویی
 

غاز: عشق و روابط عاطفی - حتما بایدتعداد آنها دو عدد باشد و اسطوره عشق ابدی و وفاداریست این نماد  باید درجنوب غربی اتاق  نصب شود.


 

فنگ شویی
 

سگهای فو : محافظت از خانه - این سگها به شیر شباهت دارند جلوگیری  از تاثیر منفی در خانه .

این نماد  خانه و محل کار را از انرژی های منفی پاک نگه  می دارند معمولا در خارج از درب ورودی خانه و درارتفاع بلند قرار می گیرند.


 

فنگ شویی
 

ساعت زنگدار : از بین بردن خواص نامطلوب ستارگان دنباله دار بهترین نوع آن جنس فلزی آن می باشد  .

در بالا بردن انرژی چی در خانه بسیار موثر است در منزل و محل کار ساعت باید در مکانی قرار  گیرد که اثر مخرب ستاره دنباله دار 5 زرد را که زمان و مکان قرار گیری ان در جدول فصل باد زنگ آمده را از بین ببرد .


 

فنگ شویی
 

اژدر لاک پشت : در فرهنگ  چین اژدها و لاک پشت دو جانور می باشد که سر اژدها وبدن لاک پشت می باشد که آن روی سکه ها و شمش های طلا خوابیده و در دهان آن سکه ای وجود دارد که مفاد ثروت و پول را می رساند .
و لاک پشت کوچکی که در پشت اژدرلاک پشت قرار دارد نشانه فرزندان سالم می باشد .

اژدر لاک پشت را در دو قسمت خانه قرار می دهند شمال خانه و شرق اما در محل کار درست روبروی خودتان قرار می گیرد.


 

فنگ شویی
 


چی لین : یک جانور اساطیر چینی است . معنای آن اسب تک شاخ است این جانور را (اژدر اسب) می نامند - سر آن اژدها و تن آن اسب می باشد .

این نماد برای پیروزی -طول عمر- شهرت و برای کسی که باردار است یعنی به او فرزند پسر اعطا می شود .

بودن این نماد درمحل زندگی باعث جذب دم کیهانی اژدها می شود که شانس بزرگی رابا خود دارد .

مکان آن در اطاق نشیمن  نزدیک در ورودی ساختمان می باشد .

این نماد برای کسانی که دنبال پیشرفت  شغلی و شهرت و مقام هستند بکار می رود یا آن را روی میز کار خود درکنار حود برای خوش شانسی می گذارند.

این نماد باید از فلز برنج و بصورت دوتایی قرار می گیرد.


 

فنگ شویی
 

یا گودا : یا برج دانش می نامند  - سوق دادن ذهن به نظم و آرامش  می باشد .

این نماد برای کسانی که به دنبال پیشرفت علمی هستند به کار می رود. یاگودا را معمولا دراطاق کودکان که تمرکز حواس ندارند و بی دقتی دارند استفاده می کنند.

این نماد انرژی های منفی را از بین می برد .

مکان آن شمال شرقی اتاق کودک است .

یاگودا بین انرژی (EIN) و (YANG) تعادل ایجاد می کند .


 

فنگ شویی
 

کاسه مرتعش : این کاسه برای تصفیه انرژی استفاده می شود و انرژی های منفی را خنثی می کند و همچنین برای هماهنگی و سازگاری بین افراد یک خانه استفاده می شود .

این کاسه توازنی بین انرژی های یانگ و یین ایجاد می کند .معمولا ان را روی یک بالش از جنس ساتن می گذارند که صدای آن رسا تر شود . جنس آن از هفت فلز به اشاره به هفت آسمان می باشد که مس- قلع-آهن-سرب- روی و نقره و طلا می باشد .

برای به صدا در آوردن آن دسته چوبی را دور لبه آن بصورت دورانی روی لبه کاسه و در جهت عقربه های ساعت می چرخانند - صدایی که شنیده می شود کم کم فضای اطراف را پاک می کند  و این صدا به انرژی پاک چی معروف است.



سائو - ایزد: سائو یکی از سه ایزد چین به نام های فوک - لوک- سائو می باشد . و مفاد طول عمر می باشد .


فنگ شویی
 

بادزنگ : نماد خوشبختی می باشد اصولا سرچشمه خوشبختی است تعداد میله ها جنس و محل نصب بسیار در تاثیر ان موثر است .

بادزنگ 6 میله ای باید درمحل شمال غربی اتاق نشیمن نصب می شود عنصر غالب در این نقطه آهن می باشد واین 2 با هم شادی و خوشبختی و اقبال می آورد

بادزنگ 7 میله ای باید در غرب نصب شود.

بادزنگ 5 میله ای بخت بد را از بین می برد  - به قول چینی ها بادزنگ آثار بد بد اقبالی را از بین می برد - ستاره دنباله دار 5 زرد یک ستاره است که در هر سال موقعیتش را عوض کرده و جایگاهش  در خانه عوض می شود و اگر در آن زمان در آن محل باشیم بداقبالی می آورد جدول زیر موفعیت را در سال های متمادی  نشان می دهد.

شمال                  2000
جنوب غربی           2001
شرق                   2002
چنوب شرقی         2003        
مرکز                    2004
شمال غربی          2005
غرب                    2006
شمال شرقی        2007
جنوب                   2008                
شمال                  2009
 


 

فنگ شویی
 

بودایی خندان

نماد ثروت ورفاه می باشد خوشبختی و منافع مالی را در بر دارد باید در فاصله 76 سانتی متر از زمین مستقیم جلوی درب ورودی اصلی می باشد و مخصوصا صورت مجسمه روبروی درب ورودی باشد .

این بودا نباید در اطاق خواب و نشیمن باشد . این مجسمه بر حالتهای متفاوتی دیده می شده که بهترین آن در حالت نشسته و کیسه ای از سکه در پشت خود حمل می کند .



صدف یا حلزون : نمادی از مسافرت است این نماد برای کسانی که تجارت خارجی دارند یا با کشتی یا هواپیما سفر می کنند استفاده می شود .

برای کسب اعتبار و شهرت در تجارت استفاده می شود .برای موفقیت در تحصیل در بخش شمال شرقی خانه می گذارند برای استحکام روابط خانوادگی در بخش جنوب شرقی خانه می گذارند .

این مبحث بسیار گسترده می باشد و ما با این چند خط فقط چند نماد از فنگ شویی را به شما شناساندیم .

در مطالب بعدی این مبحث را ادامه می دهیم .



* رژیا غفاری متولد 1347 ، دانش آموخته کارشناسی «روان شناسی» دانشگاه تهران، تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران در رشته «معماری داخلی » گذراند. وی هم اکنون در دوره دکترا در همین دانشگاه مشغول به تحصیل می باشد و در عین حال به پژوهش و طراحی در حوزه معماری و دیگر رشته های مرتبط با آن می پردازد. کلاس های درس وی نیز در مجتمع فنی تهران (نمایندگی میرداماد) برگزار می گردد.



برترین ها: با این سبک می توانید به اتاق های سنتی، طراوت بدهید و فضای مدرن خانه را گرمتر کنید. طرح ها و نقش مایه های چیپن دیل چینی با هر محیطی هماهنگ می شوند.

 

سبک چیپن دیل چینی توسط توماس چیپن دیل معرفی شد. او یک کابینت ساز در شهر لندن در اواسط سال 1700 بود. در این زمان اروپایی ها مسحور داستان هایی می شدند که جهانگردان درباره شرق برایشان تعریف می کردند. طرح های چیپن دیل بدین علت محبوب شدند که طرح ها و سبک او در مبلمان و تزئینات و دکوراسیون گویی ترجمان داستان هایی بودند که از شرق تعریف می شد.

سبک چیپن دیل در واقع به طرح ها و نقش های هندسی گفته می شود که اکثراً تکرار می شوند. امروزه به این طرح ها مشبک کاری گفته می شود که روی پارچه و عناصر معماری دیگر هم کار می شود. این مشبک کاری در سال های اخیر هم رواج یافته است و گویی از محبوبیت آن کاسته نمی شود. طرح های امروزی با رنگ های جسورانه در محیط های مدرن و سنتی هماهنگی دارند. نگاهی به این اتاق ها بیندازید که از سبک چیپن دیل چینی الهام گرفته شده اند.

 

صندلی های کلاسیک چیپن دیل چینی به رنگ سفید و رومبلی های طرح مشبک کاری، طرح های هندسی کلاسیک چیپن دیل چینی را دارند.



 

صندلی مشابه دیگری که به رنگ سیاه است، نمای کاملاً متفاوتی دارد. تضاد رنگ های سیاه و سفید همیشه کانون توجهی برای هر اتاق درست می کند.



 

سبک چیپن دیل چینی روی بوفه ها و کابینت ها هم جلوه خاصی دارد. طرح مشبک کاری آن باعث می شود که ظروف شما بیشتر به چشم بیایند.



 

طرح مشبک کاری این سبک در اتاق های آفتابگیر یا پاسیو هم چشم را نوازش می دهند.



 

انعطاف این سبک در نشیمن آشپزخانه هم دیده می شود. با ترکیب رنگ جسورانه سبز روشن و طرح شاخ و برگ لوستر و پرده و میز سفید، این آشپزخانه هم مدرن است و هم زیبا.



 

سبک چیپن دیل چینی اغلب با طرح بامبو هم شناخته می شود که در این تصویر قابل چوب پرده بدین شکل است. به همین دلیل است که می توان این سبک را با سبک کولونیال بریتانیایی هم ترکیب کرد.



 

راه پله بسیار شیک با طرح های چیپن دیل در هر خانه ای خودش را نشان می دهد. در اینجا که نرده ها به رنگ سفید و به سبک چیپن دیل هستند، بسیار سنتی می نمایند.



 

مبلمان چیپن دیل چینی مانند آینه و چهارپایه در این اتاق نشیمن سنتی، به نمای کلی اتاق نشاط و طراوت می دهند.



 

 




:: بازدید از این مطلب : 2667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 تير 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: